VÄLKOMMEN JOHN!
Vi kan nu med stolthet presentera våran nya Marknadsansvarig John Eliasson. John kommer sköta kontakten under kommande säsonger mellan våra nuvarande och framtida samarbetspartners. Trots sin unga ålder har John visat starka sidor inom försäljning och marknadsföring då han bland annat vann årets UF-företag med Multi Marketing Group.
“Jag har länge varit en stor supporter till FC Kalmar och det känns helt fantastisk att nu få vara med och jobba inom föreningen. Att få möjligheten att hjälpa FC Kalmar inför kommande säsonger med både det stora samhällsengagemang klubben lägger ned men även elitsatsningen och ambitionen att bli Sveriges främsta futsalklubb är obeskrivlig.”
Välkommen John!
Q/A
Kan du berätta lite om dig själv?
Jag är en väldigt glad och social person som brinner för träning och sport. Under hela mitt liv har jag spelat fotboll och nu på senare åren spenderat mesta tiden i Kalmar FF. Tyvärr har jag nu dragit korsbandet för andra gången och rehabiliterar för tillfället. Att få detta uppdraget glädjer mig lite extra då jag fortfarande kan få jobba inom en klubb fast mer utanför spelplanen.
Hur känns det med din nya roll i FC Kalmar?
Det känns fantastiskt. Något jag nu senaste året har fått upp ögonen för är försäljning, dessutom älskar jag att träffa människor och få knyta nya kontakter. Att dessutom få bygga vidare på ett exemplariskt arbete som föreningen utfört gör det extra spännande då jag ska göra allt för att ge klubben dem bästa förutsättningarna för en fortsatt utveckling.
Vad fick dig att välja just FC Kalmar?
Min pappa är engagerad i föreningen och bad mig att följa med på en match. Sen dess har jag varit helt fast i sporten och klubben. Spelet och evenemanget runt om fångade mitt intresse totalt. Med tiden har jag sett att FC Kalmar är en klubb där man är välkommen oavsett bakgrund och kön vilket är extremt viktigt för mig och samhället. Detta gör FC Kalmar till ett självklart val.
Hur vill du ta FC Kalmars samarbete med sina nya partners till nästa nivå?
Jag som själv har idrottat i ung ålder vet att vikten av idrottande är viktig. Utan våra samarbetspartners hade vi aldrig kunnat lägga ned det arbete som vi utför för klubbens alla delar, bland annat våra ungdomar som är framtiden. Jag ska se till att knyta långsiktiga kontakter med våra samarbetspartners och verkligen visa dem varför de har valt att samarbeta med just oss. I ett samarbete är det alltid två parter, mitt viktigaste uppdrag är att hitta en gynnsam lösning för båda parterna vilket kommer i sin tur bygga långsiktiga kontakter och samarbeten.